The Federal Trade Commission („FTC“) is working hard to make sure consumers are not being misled about how websites and social networking sites are using their personal information. Companies that do not follow their own privacy policies are finding themselves the subject of FTC complaints. It is therefore even more important for businesses to review and update their „privacy policy,“ „terms of use,“ and other legal agreements on their websites. This review should also include any company apps. Vollständiger FCPA Blog Artikel: Facebook Settlement and Website Privacy Policy
NIETZER®. Unternehmensrecht
- Schrems II – EU US Privacy Shield unwirksam. Datenübermittlung in die USA ohne geeignete Garantien rechtswidrig. Bußgelder und Betriebsschließungen drohen.
- Geschäftsgeheimnisgesetz – Unternehmen sollten Arbeitsverträge und Geheimhaltungsvereinbarungen überprüfen sowie geeignete Schutzmaßnahmen treffen.
- BGH folgt EuGH (Planet49): Voreingestelltes Ankreuzkästchen (Opt-Out) stellt keine rechtmäßige Einwilligung für den Einsatz von Werbe- und Tracking Cookies dar
- Corona Soforthilfe Geld ist unpfändbar
- „Coronarecht“ – SARS-CoV-2 und die rechtlichen Folgen
- Meine Tweets